horeca

Ova stranica namijenjena je osobama starijima od 18 godina i njen sadržaj ne smije se dijeliti s maloljetnim osobama.

Da li imate 18 godina?

NE

Košarica
Izbornik

BAR MANAGER 2. DIO - KAKO STVORITI, MOTIVIRATI I ODRŽATI UČINKOVITI TIM

BAR MANAGER 2. DIO - KAKO STVORITI, MOTIVIRATI I ODRŽATI UČINKOVITI TIM

Vođenje bara zahtijeva mnogo više od upravljanja inventarom i postavljanja cijena pića. Ključ uspjeha leži u stvaranju snažnog i učinkovitog tima koji može iznijeti dinamičan tempo rada te osigurati vrhunsku uslugu gostima. Uloga bar managera pritom je presudna, jer obuhvaća sve – od pažljivog odabira zaposlenika, motiviranja tima do održavanja visoke razine angažiranosti. U ovom blogu ćemo se osvrnuti na ključne strategije kako stvoriti, motivirati i održati učinkovit tim u baru, uz poseban naglasak na pravednu i adekvatnu plaću zaposlenika.

1. Stvaranje tima

Kvaliteta usluge i uspjeh bara često ovise o ljudima koji stoje iza šanka i pružaju uslugu. Zato je važno pažljivo birati članove tima kako biste osigurali dobru dinamiku i vrhunsku uslugu.

Savjeti za stvaranje tima:

  • Postavite jasne kriterije pri zapošljavanju. Prilikom zapošljavanja, važno je definirati koje vještine i osobine tražite u zaposleniku. Idealno osoblje bi trebalo biti komunikativno, brzo prilagodljivo i usmjereno na pružanje kvalitetne usluge.
  • Zapošljavajte ljude s različitim vještinama. Diversifikacija u timu može doprinijeti boljoj dinamici. Dok su neki zaposlenici izvrsni u pripremi koktela, drugi mogu briljirati u usluživanju gostiju i stvaranju ugodne atmosfere.
  • Provjerite kompatibilnost s kulturom bara. Ponekad se ne radi samo o vještinama, već o tome kako osoba pristaje u postojeći tim i dijeli li iste vrijednosti kada je riječ o usluzi i radnom okruženju.

2. Motivacija tima

Jednom kada izgradite tim, važno je zadržati njihovu motivaciju i angažiranost. Motivirani zaposlenici su produktivniji i skloniji pružiti vrhunsku uslugu gostima.

Kako motivirati tim:

  • Pružite prilike za napredak i razvoj. Organizirajte redovne treninge i radionice kako bi zaposlenici mogli unaprijediti svoje vještine, što će im pružiti osjećaj profesionalnog rasta i razvojnih mogućnosti.
  • Nagradite trud i postignuća. Pohvale, bonusi i nagrade za ostvarene ciljeve, poput najbolje prodaje ili najkreativnijeg koktela, mogu značajno povećati motivaciju zaposlenika.
  • Razvijajte kulturu podrške i priznanja. Redovito prepoznajte trud i uspjehe svojih zaposlenika, što može povećati osjećaj zadovoljstva i lojalnosti prema baru.

3. Uloga adekvatne plaće

Jedan od najvažnijih faktora koji utječu na zadovoljstvo i motivaciju zaposlenika je pravedna i adekvatna plaća. U ugostiteljstvu, gdje su radni sati često dugi i stresni, važno je nagraditi zaposlenike prema njihovom doprinosu i odgovornosti.

Kako osigurati odgovarajuću plaću:

  • Uskladite plaće s odgovornostima. Zaposlenici na višim pozicijama, poput glavnog barmena ili voditelja smjene, trebali bi biti adekvatno nagrađeni s obzirom na odgovornosti koje preuzimaju. Postavljanje jasne razlike između početničkih i viših pozicija u plaćama motivira osoblje da napreduje.
  • Uzmite u obzir dodatne pogodnosti. Osim osnovne plaće, dodatne pogodnosti poput fleksibilnog radnog vremena, besplatnih obroka ili plaćenih edukacija mogu povećati zadovoljstvo zaposlenika.
  • Pružite transparentnost u vezi plaća i bonusa. Ako zaposlenici znaju što mogu očekivati u pogledu plaće i bonusa za određene ciljeve ili postignuća, bit će motiviraniji za ostvarivanje tih ciljeva.

4. Održavanje učinkovitog tima

Održavanje učinkovitog tima ne podrazumijeva samo zadržavanje zaposlenika, već i stvaranje okruženja u kojem se svi osjećaju vrijedno i uključeno.

Savjeti za održavanje tima:

  • Održavajte redovite sastanke. Redoviti sastanci omogućavaju zaposlenicima da iznesu svoje prijedloge, podijele mišljenja o tome što se može poboljšati i dobiju važne informacije o poslovanju bara.
  • Rješavanje sukoba odmah i otvoreno. Sukobi su neizbježni, ali brzo i učinkovito rješavanje može spriječiti da negativno utječu na moral i timsku atmosferu.
  • Osigurajte pozitivnu radnu kulturu. Potrudite se stvoriti atmosferu u kojoj se zaposlenici osjećaju ugodno i zadovoljno, bilo kroz team-building aktivnosti ili organiziranje društvenih događanja izvan radnog vremena.

5. Uloga bar managera kao vođe

Bar manager nije samo osoba koja upravlja, već i vođa koji svojim primjerom pokazuje kako treba raditi. Dobri vođe znaju kako podržati svoje zaposlenike i osigurati im potrebne uvjete za rad.

Kako biti pravi vođa:

  • Pokažite primjerom. Uključite se u rad s timom, posebno kada je gužva, i pokažite kako se suočiti s izazovima.
  • Budite dostupni za svoje zaposlenike. Slušajte njihove potrebe, pružajte povratne informacije i budite otvoreni za prijedloge.
  • Pružajte kontinuiranu obuku. Osim tehničkih vještina, educirajte zaposlenike o komunikaciji s gostima i načinu rješavanja potencijalnih problema.

Zaključak

Vođenje bara podrazumijeva mnogo više od tehničkog znanja o pićima i usluzi. Uspješan bar manager zna kako stvoriti, motivirati i održati učinkovit tim koji će biti ključan za zadovoljstvo gostiju i dugoročan uspjeh bara. Pravedna plaća i prilike za profesionalni razvoj pomažu zadržati talentirane zaposlenike, dok dobro vođenje i podrška stvaraju pozitivnu radnu kulturu. Sve ove komponente zajedno doprinose uspjehu vašeg bara i stvaranju nezaboravnih iskustava za vaše goste.


Ukoliko vam je potrebna dodatna podrška u optimizaciji poslovanja, platforma Horeca klik nudi savjetovanje i moguću suradnju. Kao stručnjaci u ugostiteljstvu, pružamo vam potrebnu podršku u vođenju bara kako biste postigli vrhunske rezultate!