horeca

Ova stranica namijenjena je osobama starijima od 18 godina i njen sadržaj ne smije se dijeliti s maloljetnim osobama.

Da li imate 18 godina?

NE

Košarica
Izbornik

MOĆ SUGESTIJE

MOĆ SUGESTIJE

Termin "moć sugestije" u ugostiteljstvu ima veliku ulogu. Sugestija (lat. suggestio: savjet, nagovor), proces verbalne i/ili neverbalne komunikacije u kojem jedna osoba na posredan način potiče drugu osobu, ili veći broj ljudi, na promjenu stavova, sudova ili ponašanja.
Svaki konobar se susreo ili se susreće na dnevnoj bazi sa gostima koji su neodlučni, koji bi nešto a ni sami ne znaju što žele, sa gostima koji znaju što žele ali ne znaju to tražiti, sa gostima koji namjerno traže da im se nabroji cjeli menu itd...U takvim slučajevima konobar je taj koji svojom sposobnošću sugestije može sebi olakšat posao, gostima pružiti maksimalnu uslugu, poboljšati imidž lokala i izbjeći neugodne situacije. Naprimjer; imate gosta koji je jako neodlučan i doslovno Vam oduzima vrijeme koje ste mogli iskoristit za druge goste. Jednostavno preuzmite inicijativu, postavite mu par pitanja kako bi saznali što mu odgovara, da li je trenutno za sok, pivo, vino, ako se odlucio naprimjer za vino, da li više voli bijela ili crna vina, kada odgovori i na to pitanje da li je za laganija ili teža vina. Nakon par pitanja na koje ste dobili odgovor imate sliku njegovih želja i možete krenuti sa sugestijom. Naravno morate dobro poznavati svaku stavku menu-a kako Vam se nebi desilo da sugerirate nešto što Vaš lokal nema u ponudi. Kada ste sve to obradili nabrojite tri artikla srednje brzim tempom uz popratni kratki opis artikla koji sugerirate, možete i više naravno ali u 90% slučajeva svaki gost će izabrat jedan od prva tri artikla koji ste nabrojali. Drugi primjer bi bila situacija kada Vam gost naruči artikl koji ili nemate u ponudi ili trenutno nemate u ponudi. Nikada gosta ne smijete ostavit u stanju da je svjestan samo činjenice da tog artikla kojeg želi nema. Odmah nakon što ste rekli da taj artikl nije u ponudi automatski morate gostu sugerirati najbliži srodni artikl ili više njih koji imate u ponudi. (npr.: molim Vas Fantu, nažalost nemamo Fantu u ponudi ali Vam možemo ponudit Pipi, Naru ili Oranginu)...znači gost je naručio gazirani sok od naranče koji nije u ponudi u Vašem lokalu ali mu Vi automatski sugerirate tri gazirana soka od naranče koje imate.