horeca

Ova stranica namijenjena je osobama starijima od 18 godina i njen sadržaj ne smije se dijeliti s maloljetnim osobama.

Da li imate 18 godina?

NE

Košarica
Izbornik

TURISTIČKA SEZONA 2024. - IZ POGLEDA INSPEKCIJSKIH NADZORA

TURISTIČKA SEZONA 2024. - IZ POGLEDA INSPEKCIJSKIH NADZORA

Tijekom turističke sezone, Državni inspektorat svake godine koordinira inspekcijske nadzore kako bi se osiguralo poštivanje zakonskih propisa u ugostiteljskim objektima diljem Hrvatske. Ove nadzore provode različiti inspektori, s ciljem kontrole zakonitosti poslovanja, sigurnosti hrane, sanitarnih uvjeta, zaštite okoliša i radnih odnosa.

U periodu od 3. lipnja do 4. kolovoza 2024. godine, ukupno je provedeno 2.239 inspekcijskih nadzora diljem Hrvatske. Sudjelovali su različiti inspektorati, a broj nadzora prema inspektoratu je sljedeći:

Turistički inspektorat: Obavio je 403 nadzora nad nelegalnim iznajmljivačima ugostiteljskih usluga u domaćinstvu. Najčešće povrede propisa koje su utvrdili turistički inspektori odnose se na nedostatke u ispunjavanju propisanih minimalnih uvjeta u pogledu uređenja i opreme objekata.

Sanitarna inspekcija: Provela je 53 nadzora bazenskih kupališta te više nadzora vezanih uz kontrolu sigurnosti hrane. Nedostatci su se odnosili na ne kontroliranje zdravstvene ispravnosti vode propisanom dinamikom kod zavoda za javno zdravstvo, ne vođenje propisane dokumentacije te ne vođenja planova pranja, čišćenja i dezinfekcije bazenskih kupališta. U odnosu na nadzore obavljene u području kontrole sigurnosti hrane sanitarna inspekcija je u nadzorima zabilježila i da subjekti u poslovanju s hranom ne provode interne kontrole ispitivanjem mikrobiološke čistoće i uzorkovanja hrane te nemaju uspostavljenu sljedivost hrane životinjskog porijekla.

Inspekcija rada (radni odnosi): Izvršila je 694 nadzora, od kojih su 382 završena, a 312 su još u tijeku. Doneseno je ukupno 136 upravnih mjera, od kojih se 75 odnosi na rješenja po Zakonu o suzbijanju neprijavljenog rada.

Inspekcija rada (zaštita na radu): Provela je 459 nadzora, s 1.093 upravne mjere i 313 kazni na mjestu prekršaja. Većina prekršaja poslodavaca odnosila se na obveze poslodavaca vezane uz izradu procjene rizika i dostupnost procjene na mjestu rada. Donesene su upravne mjere (privremeno udaljavanje s mjesta rada radnika za kojeg poslodavac ne može predočiti dokaze o osposobljenosti za rad na siguran način i ispunjavanju propisanih uvjeta, zabrana korištenja neispravnih sredstava rada i osobne zaštitne opreme, ispitivanje sredstava rada, ispitivanje parametara radnog okoliša, obveza osiguranja dostupnosti propisane dokumentacije radnicima na mjestu rada, izrada procjene rizika,  organiziranje prve pomoći radnicima na mjestu rada).

Tržišna inspekcija nadzorima je utvrdila obavljanje neregistrirane djelatnosti od strane fizičkih osoba kao i oglašavanje neregistrirane djelatnosti od strane fizičkih osoba, neisticanje maloprodajne cijene, a poljoprivredna inspekcija u pojedinim slučajevima utvrdila je kako hrana nije bila označena svim propisanim podacima (nedostajao je popis sastojaka).

U 1.401 nadzoru (62,6% slučajeva) utvrđeno je kršenje propisa, dok je u 838 nadzora (37,4%) poslovanje bilo sukladno propisima.

Detaljne informacije vezano uz temu možete pročitati na stranicama DRŽAVNOG INSPEKTORATA.

Imate li potrebe za savjetima ili Vam je potrebna pomoć oko zakonske usklade ugostiteljskog poslovanja obratite se našim suradnicima UDRUGA CONVENTUS.