horeca

Ova stranica namijenjena je osobama starijima od 18 godina i njen sadržaj ne smije se dijeliti s maloljetnim osobama.

Da li imate 18 godina?

NE

Košarica
Izbornik

RESTORANSKI BONTON

RESTORANSKI BONTON

Jedan od razloga ovog bloga je i izumiranje džentlmenskih manira i pravila ponašanja, odnosno bontona kod mladih osoba.
Postoji jedna česta, nazovimo je protokolarna pogreška, koja se udomaćila u društvi, a to je ulazak para u restoran. Mnogi muškarci poučeni normativom “dama ima prednost” ulaze u restoran nakon žene, međutim, kad se ulazi u takvo svojevrsno “nepoznato” mjesto (bez obzira što ste stalni gost nikad ne znate što se događa unutra u tom trenutku) prvo ulazi muškarac, a dama ga prati.
Pri skidanju ili oblačenju kaputa ženi može pomagati jedino muškarac koji je s njom u društvu. Bilo da je riječ o pomoći garderobijera u garderobi, ili konobara, voditelja restorana, ta pažnja se odbija, jer ona je isključivo domena muškarca koji se nalazi u njezinom društvu.

Izbor stola u lokalu je također stvar muškarca. Ako se traži mjesto za dvije osobe, neće se zauzimati stol za šest osoba. Ako slobodnog mjesta nema, pravila pristojnosti ne isključuju sjedanje za tuđi stol sa slobodnim mjestima. U tom slučaju se najprije zamoli voditelja restorana da pronađe slobodno mjesto, a zatim se sjeda za stol uz prigodan pozdrav.
Pri zauzimanju mjesta, pogodnije i udobnije mjesto pripada ženi. Muškarac neće sjesti dok žena nije sjela, a izvlačenjem stolice, on ili konobar, joj pomažu da lakše sjedne. Kad je žena zauzela mjesto, sjeda i muškarac.

Kod izbora jela žena ima prednost. Ako je na stolu samo jedan jelovnik, ona bira prva i čeka da izabere i njezin pratioc. Samu narudžbu i kontakt s konobarom odrađuje muškarac. Vinska karta je isključivo u nadležnosti muškarca.

Prema osoblju lokala budimo odmjereni i pristojni. Ne vikati “Konobar, jelovnik” ili “Konobar, račun”, tako da se čuje po cijelom restoranu. Konobar će nas primijetiti i ako diskretnim pokretom ruke damo znak da priđe stolu i ako tiho iznesemo svoje želje, bez vike i zapovjednog tona. Ako su primjedbe o nedostacima na stolu opravdane, recimo to konobaru mirno, a što se tiče kvalitete hrane, tu konobari ionako nemaju nikakvu odgovornost. Za to se obratimo voditelju restorana ili kuhinje.